Skip navigation MENU

Communicatieprijs voor Windpark Nijmegen-Betuwe

Geplaatst op 11-11-2016 in Nieuws.

De wervingscampagne voor Windpark Nijmegen-Betuwe is bekroond met de Communicatieprijs Nijmegen. Het resultaat van de campagne – meer dan 2 miljoen euro aan windaandelen, gekocht door ruim 1.000 leden – en de integrale aanpak was doorslaggevend voor de vakjury. Volgens juryvoorzitter Korneel Jeuken was de campagne “zeer compleet, met een authentieke en innovatieve aanpak”. Doelgroepen op alle niveaus werden bereikt. Ook het tastbare resultaat, dat de eigen verwachtingen overtrof, sprak de jury aan.

De GNMF is supertrots dat ze, samen met vele anderen, de campagne tot een succes heeft weten te maken. De projectleiding voor de ledenwerving was in handen van Christine Wevers, communicatie-adviseur bij de GNMF.
De wervingscampagne voor het windpark vond plaats van april tot en met november 2015. In de eerste fase lag de focus op ledenwerving voor coöperatie WindpowerNijmegen. Het resultaat oversteeg alle verwachtingen: het ledental verdriedubbelde van 400 naar zo´n 1.500 leden.

Ons doel, om tenminste € 2 miljoen eigen vermogen te vergaren voor de coöperatie door de verkoop van windaandelen, werd ruim overschreden.

Ook in de tweede fase liep de campagne als een trein. Christine Wevers: “Binnen enkele weken hadden leden voor ruim € 3,2 miljoen aan windaandelen aangevraagd. Veel meer dan nodig”.

Contact GNMF: Christine Wevers, 026 3523753

Thijs Belgers on EmailThijs Belgers on Linkedin
Thijs Belgers
Thijs Belgers
Externe communicatie
Thijs verzorgt de externe communicatie bij de GNMF. Denk aan persberichten, website, social media en de nieuwsbrieven. t.belgers@gnmf.nl, 026 3523747