Skip navigation MENU

Meer reclamemasten gaan ’s nachts uit

Geplaatst op 22-05-2018 in Nieuws.

Mundu, een bedrijf dat lichtreclamemasten beheert, dooft voortaan deze masten in de nachtelijke uren. Dit doet zij na een oproep van de Nacht van de Nacht-campagne van de Natuur en Milieufederaties (NMF’s). Ieder jaar wordt in het laatste weekend van oktober de Nacht van de Nacht georganiseerd. Op honderden plekken doven bedrijven en gemeenten dan verlichting van monumenten, instellingen, torens en reclames.

De NMF’s roepen bedrijven op om niet alleen tijdens de Nacht van de Nacht, maar juist vaker de reclameverlichting te doven. Liefst iedere nacht. Uit onderzoek van de milieufederaties blijkt dat 8 van de 10 Nederlanders vindt dat reclameverlichting in de nacht uit mag. Al eerder besloot Interbest BV, marktleider op gebied van lichtreclames naar aanleiding van de campagne te stoppen met nachtelijke reclameverlichting. Nu volgt Mundu als tweede bedrijf dit goede voorbeeld.

Verantwoord ondernemen

Mattheus Bleijenberg, projectleider van de campagne hoopt dat nu veel andere bedrijven zullen volgen. “Als bedrijven als Interbest en Munu, die leven van lichtreclames, bereid zijn de reclamelichten te doven in de nacht dan moet ieder ander bedrijf dat ook kunnen doen!”, aldus Bleijenberg.

Mike Campbell, mede-eigenaar van Mundu: “Wij vinden duurzaam en maatschappelijk verantwoord ondernemen belangrijk. Daarom doen wij graag mee met de Nacht van de Nacht en zullen we na de Nacht van de Nacht van 27 oktober iedere nacht 20 reclameobjecten doven tussen 1 en 5 uur ’s nachts”.

Nacht van de Nacht

De campagne De Nacht van de Nacht wordt dit jaar voor de 14e keer georganiseerd. Tijdens de Nacht van de Nacht doven bedrijven en gemeenten de verlichting en worden er in het hele land honderden evenementen in het donker georganiseerd. Afgelopen jaar trok de Nacht een recordaantal van 45 duizend bezoekers. André Kuipers, Govert Schilling, Anita Witzier en Vincent Bijlo zijn ambassadeurs. Met de campagne vragen zij aandacht voor het belang van een donkere nacht. Nederland is een van de meest verlichte landen ter wereld. Door over te stappen op led en meer lichten te dimmen en te doven, kunnen bedrijven en gemeenten veel geld en energie (CO2-uitstoot) besparen.

Website Nacht van de Nacht

 Mattheus Bleijenberg, NMU

Marieke Gorkink on EmailMarieke Gorkink on Linkedin
Marieke Gorkink
Marieke Gorkink
Communicatie bij GNMF
Marieke is het aanspreekpunt voor communicatie.
Meer weten? Neem contact op via e-mail of 026-3523753